Delovni obisk pri partnerski organizaciji, ustanovi za izobraževanje odraslih PRAXIS Karlovac, Hrvaška
Z BURJO PO EVROPI V OKVIRU PROGRAMA ERASMUS+
S projektom Nove perspektive znanja izvajamo učne mobilnosti osebja za izboljšanje praks neformalnega izobraževanja pripadnikov manjšin. Prilagamo prvi v seriji dveh prispevkov o opravljenih mobilnosti, ki smo ju opravili v juniju 2020.
Delovni obisk pri partnerski organizaciji, ustanovi za izobraževanje odraslih PRAXIS Karlovac, Hrvaška
Takoj, ko se je čutil konec prvega vala epidemije, smo se s predstavniki dveh partnerskih organizacij iz Hrvaške začeli dogovarjati o možnostih izvedbe mobilnosti našega osebja v okviru projekta Nove perspektive znanja. Zaradi bližine, najave odpiranja mej in relativno ugodnih epidemioloških razmer, smo želeli preprečiti podaljševanje projektnega obdobja za izvedbo že načrtovanih aktivnosti v pomladanskem obdobju. Izvedbo mobilnost smo želeli izvesti predvsem zaradi optimizma pri sproščanju ukrepov in zaradi negotovosti, katero prinaša jesen, z njo pa ostale delovne obveznosti in morebitni omejitveni ukrepi. Pozitivno je bilo, da smo imeli program dela s partnerji že usklajen, in tudi dejstvo, da je šlo v našem primeru za kratkotrajne mobilnosti osebja.
Po preteklih mobilnostih v okviru projekta, pri dveh velikih organizacijah, Občini Zagreb in pa raziskovalnem centru EURAC iz Bolzana, sva v začetku junija predstavnika Zavoda Burja obiskala Ustanovo za izobraževanje odraslih Praxis iz Karlovca..
Karlovac je mesto v osrednji Hrvaški, ki leži približno 50 km jugozahodno od Zagreba in 35 km jugovzhodno od Metlike. Šteje približno 50.000 prebivalcev, od katerih je približno 10% etničnih manjšin, največ hrvaških Srbov. Leži na razkrižju važnih prometnih smeri, na ‘meji’ med dinarskim delom Panonske nižine in planinskim delom proti Mediteranu. Zaznamuje ga veliko število parkov in pa štiri reke, ki tečejo skozi mesto – Korana, Kolpa, Dobra in Mrežnica.
Organizacija Praxis Karlovac je ustanova za izobraževanje odraslih, ki združuje strokovnjake tako za izvajanje kot tudi posodobitev celotnega izobraževalnega sistema, od osnovne šole, srednješolskega in visokošolskega izobraževanja, pa tudi organizacij civilne družbe. Praxis je dobro organizirana in medsektorsko omrežena organizacija. Z dobrim strateškim razvojnim načrtom usmerja svoje operativno delo. Svojo mrežo organizirajo iz Karlovca, izobraževalni proces pa izvajajo tudi na drugih področjih Hrvaške. Praxis izvaja več EU projektov, v kratkem pa bodo začeli izvajati tudi milijonski projekt Evropskega socialnega sklada, za oživitev lokalnega izobraževanja odraslih. Sodeluje v mnogih izobraževalnih projektih, s prispevkom na naslednjih področjih:
- izobraževanje učiteljev za inovativno poučevanje,
- uporaba informacijske in komunikacijske tehnologije v izobraževalnem procesu,
- izboljšanje izobraževanja s poudarkom na pridobivanju kompetenc za vseživljenjsko učenje,
- priprava in izvedba EU projektov,
- popularizacija projektov izobraževanja, inovacij in podjetništva,
- aktivna civilna družba, kar vključuje tudi manjšine.
Delovni načrt naših mobilnost v ustanovi za izobraževanje odraslih Praxis je bil določen za poduk, razpravo in razmislek o več ključnih temah za izboljšanje operativnih sposobnosti in strategije našega organizacijskega dela in metodologije poučevanja odraslih. Prvi dan naše mobilnosti sta nas pozdravili direktorica Jasminka Nina Tomljanović in Karolina Horvatinčić, ki je bila tudi mentorica naših mobilnosti. Na delovnih sestankih smo se seznanili z njihovim in našim delovnim programom, dobrimi praksami dela in možnostmi za nadaljnje sodelovanje. V naslednjih dneh smo imeli delovne sestanke tudi z nekaterimi njihovimi partnerji – Ustanovo za izobraževanje odraslih Andragog in predstavniki Društva POZOR!. Z direktorico Andragoga Sando Gale smo razpravljali o priseljencih, Romih in manjšinskih programih izobraževanja odraslih, ki jih izvajamo tako eni kot drugi. Izvedli smo delovne razprave o skupinah pripadnikov manjšin, njihovih različnih potrebah in različnih pristopih, njihovi motivaciji – kako sodelovati v programih izobraževanja odraslih, kako spremeniti metode neformalnega izobraževanja, stopnjo vključenosti ali asimilacije manjšin in kako razviti specifičen izobraževalni program, namenjen določeni skupini. Zadnji dan mobilnosti smo se fokusirali na boljše izkoriščanje IKT v izobraževalnih procesih izobraževanja odraslih in tudi razvili projektni elaborat, na katerem bomo skupaj delali v prihajajočem obdobju.
Na obisku smo opredelili veliko priložnosti za sodelovanje na vseh področjih, povezanih z izobraževanjem, poudarek za doseganje boljših učinkov izobraževanja na ciljnih skupinah pa je bil na kvalitetnem usposabljanju učiteljev po metodi ‘Train the Trainers’.
Z obiskom smo pridobili nova znanja na širšem in bolj specifičnem področju za naše delo z manjšinami v Sloveniji – predvsem gre za znanja o ustvarjanju učinkovitega medsektorskega sodelovanja, ki bi lahko koristilo izvajanju poučevanja manjšin v izobraževanju odraslih. Najpomembnejša izkušnja je učenje iz primerov dobrih praks, ki jih lahko smiselno umestimo tudi pri našem delu in v aktivnostih naše organizacije. V Sloveniji primanjkuje kvalitetnih izobraževalnih programov in strategij, povezanih z večjo socialno vključenostjo manjšinskih članov v večinsko družbo. Spoznavanje strategij, dejavnosti, programov in sorodnih organizacij na Hrvaškem je naša znanja na tem področju nadgradilo. Še posebej pozitiven segment je bilo zavedanje pomena sodelovanje različnih organizacij na različnih ravneh (ustanove za izobraževanje odraslih, nevladne organizacije, lokalna oblast, podjetja), za doseganje tega čemu vsi stremimo – večjih učinkih socialne vključenosti manjšin.
Gostiteljem se še enkrat zahvaljujemo za vso pozitivno energijo, pristnost in logistično pomoč, ki smo ju bili deležni med delovnim obiskom.
KROZ PROGRAM ERASMUS+ POSJETILI SMO USTANOVU ZA OBRAZOVANJE ODRASLIH PRAXIS KARLOVAC
U okviru projekta Nove perspektive znanja provodimo mobilnosti osoblja kako bismo poboljšali prakse neformalnog obrazovanja manjina u Sloveniji
Čim je splasnuo prvi val epidemije, započeli smo razgovor s predstavnicima dviju partnerskih organizacija iz Hrvatske o mogućnostima posjete našeg osoblja u okviru projekta Nove perspektive znanja. Zbog same blizine, najave otvaranja granica i relativno povoljnih epidemioloških uvjeta, željeli smo spriječiti produženje projektnog razdoblja za provedbu naših planiranih aktivnosti. Zbog optimizma u popuštanju mjera i zbog neizvjesnosti koju donosi jesen, a s time i druge radne obaveze i mogućnost novih restriktivnih mjera, krenuli smo na put. Olakotno nam je bilo da smo već imali izrađen program rada, a u našem se slučaju također radilo o kratkoročnim mobilnostima osoblja. Početkom lipnja predstavnici Instituta Burja posjetili smo Ustanovu za obrazovanje odraslih Praxis Karlovac.
Karlovac je grad u središnjoj Hrvatskoj, smješten oko 50 km jugozapadno od Zagreba i 35 km jugoistočno od Metlike. U njemu živi 50.000 stanovnika, od čega 10% etničkih manjina, većinom hrvatskih Srba. Leži na raskrižju važnih prometnih pravaca, na ‘granici’ između dinarskog dijela Panonske nizine i planinskog dijela prema Mediterana. Karakterizira ga velik broj parkova i četiri rijeke koje teku kroz grad – Korana, Kupa, Dobra i Mrežnica.
Praxis Karlovac ustanova je za obrazovanje odraslih, sa stručnjacima za modernizaciju obrazovanja cijelog obrazovnog sustava, od osnovne škole, srednje i visokog obrazovanja, kao i organizacija civilnog društva. Praxis je dobro organizirana i međusektorsko umrežena organizacija. Svoj operativni rad usmjerava dobrim strateškim planom razvoja. Svoj rad organiziraju u Karlovcu a obrazovne procese provode i u drugim dijelovima Hrvatske. Praxis provodi nekoliko EU projekata, a uskoro će pokrenuti višemilijunski projekt Europskog socijalnog fonda za revitalizaciju lokalnog obrazovanja odraslih.
Sudjeluje u mnogim projektima obrazovanja pridonoseći sljedećim područjima:
- obrazovanje učitelja za inovativna poučavanja,
- primjena informacijske i komunikacijske tehnologije u obrazovnom procesu,
- poboljšanje obrazovanja s naglaskom na stjecanje kompetencija učenika za cjeloživotno učenje,
- priprema i provedba EU projekata,
- popularizacija obrazovnih, inovacijskih i poduzetničkih projekata
- aktivno civilno društvo, uključujući manjine.
Naš plan rada mobilnosti u Praxisu osmišljen je kako bi se podučili o nekoliko ključnih tema za strategiju našeg organizacijskog rada, poboljšanje operativnih vještina i metodologije učenja odraslih. Prvog dana naše mobilnosti pozdravile su nas ravnateljica Jasminka Nina Tomljanović i Karolina Horvatinčić, mentorica naših mobilnosti. Na radnim sastancima upoznali smo se s njihovim i našim radnim programom, dobrim radnim praksama i mogućnostima daljnje suradnje. Sljedećih dana imali smo sastanke i s nekima od njihovih partnera – Fondacijom za obrazovanje odraslih Andragog i predstavnicima Društva POZOR!. S ravnateljicom Andragoga Sandom Gale razgovarali smo o programima obrazovanja doseljenika, Roma i programima obrazovanja manjina koji izvodimo. Proveli smo radne rasprave o manjinskim skupinama, njihovim različitim potrebama i pristupima, njihovoj motivaciji – kako sudjelovati u programima obrazovanja odraslih, kako promijeniti načine neformalnog obrazovanja, stupanj uključenosti ili asimilacije manjina i kako razviti specifični obrazovni program za određenu skupinu. Posljednjeg dana mobilnosti fokusirali smo se na bolju upotrebu IKT-a u obrazovnim procesima obrazovanja odraslih i izradili projektnu studiju na kojoj ćemo zajedno raditi u narednom razdoblju.
Tijekom posjete identificirali smo brojne mogućnosti suradnje u svim područjima koja se odnose na obrazovanje odraslih, s naglaskom na postizanju boljih učinaka obrazovanja ciljnih skupina na kvalitetnom podučavanju učitelja s metodom “Train the trainers”.
Posjetom smo stekli nova, produbljena znanja u širem i specifičnijem polju našeg rada s manjinama u Sloveniji. Na tom mjestu bi ispostavili znanje o stvaranju učinkovite međusektorske suradnje, koja bi imala koristi kod primjene obrazovanja manjina. Naše najvažnije iskustvo je učenje iz primjera njihovih dobrih praksi, a to se može smisleno smjestiti u aktivnosti i rad naše organizacije. U Sloveniji nedostaju kvalitetni obrazovni programi i strategije vezane na veću socijalnu uključenost pripadnika manjina u većinsko društvo. Upoznavanje s novim strategijama, aktivnostima, programima i povezanim organizacijama u Hrvatskoj nadogradilo je naše znanje u ovom području. Posebno bitan segment bila je dorađena svijest o važnosti suradnje različitih organizacija na različitim sektorskim razinama (institucije za obrazovanje odraslih, nevladine organizacije, lokalne vlasti, tvrtke) u postizanju onoga čemu svi težimo – većim učincima socijalne uključenosti manjina.
Našim gostiteljima željeli bismo se još jednom zahvaliti za svu pozitivnu energiju, prisnost i logističku pomoć koju su nam pružili tijekom našeg posjeta.
Vizitka
Zavod Burja
Ulica XIV. Divizije 10
3272 Rimske Toplice
e: info@zavod-burja.si
M: +386 41 577 074
Akreditacija Erasmus+ podeljena Zavodu Burja